Kütüphane hesabı yeni öğrencilere eğitim öğretim dönemi başında toplu olarak atanır. Ancak eski öğrenciler ve personel kayıtları topluca yapılamadığı için kaydı olmayan kullanıcılar sadece güncel üniversite kimlik kartını (Kampus Kart - Akıllı Kart) ibraz edenlere manuel olarak açılır. Kayıt sırasında TC Kimlik No içeren resmi bir kimlik belgesi (Ehliyet, TC kimlik kartı, Vatandaşlık kartı vb.) talep edilir. Kullanıcı hesabı oluşturulurken, öğrenci numarası/sicil numarası@kocaeli.edu.tr formatında kurumsal e-posta adresi de tanımlanır. Eğer kurumsal e-posta adresinizi bilmiyorsanız veya oluşturmadıysanız, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı (https://bilgiislem.kocaeli.edu.tr) ile iletişime geçebilirsiniz.z.
Kütüphane üye oturumu açmak için http://kutuphane.kocaeli.edu.tr adresine gidip Katalog Tarama sayfasına ulaşın. Üye Kodu/Kullanıcı Adı bölümüne TC Kimlik numaranızı, Şifre bölümüne ise ilk girişte T.C. Kimlik numaranızın son 4 hanesini girin. Ancak güvenlik için ilk girişte şifrenizi değiştirmeniz gerekir. Şifrenizi unuttuysanız, http://library.kocaeli.edu.tr adresindeki "Oturum Aç / Şifremi Unuttum" adımlarını takip ederek şifrenizi öğrenebilirsiniz.
Kütüphane koleksiyonumuz Library of Congress (LC) Sınıflama Sistemi'ne göre raflarda düzenlenmiştir ve açık raf sistemi kullanılır. Kullanıcılar, http://kutuphane.kocaeli.edu.tr adresindeki Katalog Tarama sayfasına girip kitap, süreli yayın, tez vb. materyalleri yazar, yayın adı, konu, yayınevi adı gibi kriterlere göre arayabilirler. Aradığınız materyalin kullanıcı üzerinde olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Eğer materyal rafta ise yer numarasını alarak materyali bulabilirsiniz.
Ödünç materyal almak için üniversite kimlik kartınızı (Ziraat Kampus Kart - Akıllı Kart) getirmeniz gerekir. Başkasının kartıyla işlem yapılamaz. Gecikmiş materyali iade etmeden ve gecikme bedelini ödemeden yeni materyal alamazsınız.
Kütüphane hesabıyla oturum açtığınızda ödünç aldığınız materyallerin sürelerini uzatabilir, başka bir kullanıcının üzerinde olan materyali ayırtabilir ve kütüphane koleksiyonunda olmayan bilgi kaynaklarının kütüphaneye eklenmesi için eser istek talebinde bulunabilirsiniz.
Aldığınız kitabın ödünç süresini Katalog Tarama sayfasındaki “Üye oturum açma” alanından kişisel oturum açarak "Üzerimdekiler" bölümünden uzatabilirsiniz.
Kitap raf'ta görünüyorsa, yeni iade edilmiş ve yerleştirilme işlemi sürecinde olabilir. Bu durumda kitabı bulamazsanız, Ödünç Verme Birimi veya Danışma Kütüphanecisine danışabilirsiniz.
Başkasının kimliğiyle ödünç kitap alamazsınız. Her kullanıcı sadece kendi kimliğiyle işlem yapabilir.
Ayırttığınız kitaplar ayırtma rafında 3 gün boyunca bekletilir.
Ayırtma işlemi hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayarak ilgili kılavuzu inceleyebilirsiniz.
Ödünç alınabilecek materyal sayısı ve süreleri farklı kullanıcı gruplarına göre değişir: Akademik Personel: 60 Gün / 10 Kitap / 5 Kitap Dışı, İdari Personel: 30 Gün / 10 Kitap / 5 Kitap Dışı, Doktora Öğrencileri: 30 Gün / 10 Kitap / 5 Kitap Dışı, Yüksek Lisans Öğrencileri: 30 Gün / 10 Kitap / 5 Kitap Dışı, Lisans Öğrencileri: 30 Gün / 10 Kitap / 5 Kitap Dışı.
Üzerinizdeki kitabı iade ettikten 3 gün sonra aynı kitabı tekrar ödünç alabilirsiniz.
Kütüphane hesabı yeni öğrencilere eğitim öğretim dönemi başında toplu olarak atanır. Ancak eski öğrenciler ve personel kayıtları topluca yapılamadığı için kaydı olmayan KOÜ mensubu kullanıcılar, ödünç verme bölümüne giderek üyelik kaydını yaptırabilirler.
Katalog sorgulama işlemi, http://kutuphane.kocaeli.edu.tr adresine gidip "Katalog Tarama" bağlantısını tıklayarak ya da doğrudan http://kutuphane.kocaeli.edu.tr adresinden yapılabilir. Elektronik kaynaklar için kütüphane web sayfasındaki PİRİ arama motoru kullanılabilir.
"Cilde Verildi" bilgisi, yıpranmış kitapların tamir ve ciltleme işlemleri için ayrıldığını ifade eder. Kitaplar ciltleme sürecindeyken ödünç alınamazlar.
"Depo" bilgisi, koleksiyondan ayıklanmış, fazla kopyalı veya yıpranmış kitapları ifade eder. Bu kitapların raftaki iyi durumdaki kopyalarını ödünç alabilirsiniz. Raftaki kopya yoksa depodaki kitabı ödünç almak için personelden yardım alabilirsiniz.
Öğrenciler resimli kimlik ve güncel öğrenci belgesi sunarak ödünç alabilirler.
Eğer kitap zarar gördü veya kaybolduysa, kayıp işlemleri için Ödünç Verme Bölümü ile iletişime geçmelisiniz. Ödünç verme kuralları hakkında daha fazla bilgi almak için tıklayınız.
Kütüphanede Amerikan Kongre Kütüphanesi Sınıflama Sistemi (Library of Congress Classification System) kullanılır. Kitap rafları, konusal bir düzenlemeye göre açık raf sistemiyle düzenlenir.
Üzerinizdeki kitapları siz ya da arkadaşınız iade edebilir.
Kocaeli Üniversitesi dışından gelen okurlar da kütüphaneden yararlanabilirler, ancak ödünç kitap alamazlar.
Kocaeli Üniversitesi öğrencileri, Akademik ve İdari Personel ile üniversite dışından araştırmacılar kütüphaneden yararlanabilir. Kütüphanemiz ödünç alınabilen koleksiyonundan Kocaeli Üniversitesi öğrencileri ve personeli yararlanabilir. Ödünç işlemleri sırasında kimlik gösterilmesi zorunludur.
Kütüphanenin çalışma saatleri web sitemizde yayınlanmaktadır. Güncel çalışma saatlerini http://kutuphane.kocaeli.edu.tr adresinden takip edebilirsiniz.
Hayır, ödünç alınmamış bir kitap için ayırtma işlemi yapılamaz. Katalog tarama yaptığınızda sadece iade tarihi belirtilen kitaplar için ayırtma yapabilirsiniz.
Hayır, ödünç aldığınız kitabı, hangi şube kütüphanesinde yer alıyorsa o şubeye iade etmelisiniz.
Hayır, kitabınızın ödünç süresini katalog tarama sayfasından kişisel oturum açarak üzerimdekiler kısmından uzatabilirsiniz. Kitap Uzatma Kılavuzu için tıklayınız.
Evet, e-posta adresiniz, ayırtma işlemlerinin düzgün bir şekilde yürütülmesi ve gecikmelerde size hatırlatma e-postası gönderilmesi için gereklidir.
Üye oturumunuz açılmıyorsa, http://kutuphane.kocaeli.edu.tr adresinden "katalog tarama" bağlantısını veya http://library.kocaeli.edu.tr adresini kullanarak oturum açabilirsiniz. Üye oturumu açmak için kütüphane programında kaydınızın olması gerekmektedir. Eğer üye oturumunuz açılmıyorsa, ödünç verme birimine başvurarak destek alabilirsiniz. Üniversite kimliğinizi ibraz ederek kaydınızı yaptırabilirsiniz.
Eğer gecikme bedeliniz 25.00 TL.'yi geçmediyse, kitap ödünç alımınıza devam edebilirsiniz. Gecikme bedeliniz 25.00 TL.'yi geçtiğinde ödünç alımınız durdurulur.
Üzerinizde gecikmiş kitap bulunduğunda yeni bir kitap ödünç alamazsınız. Gecikmiş kitabı iade ettikten sonra yeni bir kitap alabilirsiniz.
Ödünç alınan kitapların iadesi geciktirildiğinde, her gün için 1.00 TL. gecikme bedeli öğrencinin hesabına işlenir. Gecikme bedeli her kitap için ayrı ayrı uygulanır. Ödünç Verme/Alma Kuralları için tıklayınız.
Gecikme bedeli işlemleri için http://kutuphane.kocaeli.edu.tr/gecikme-bedeli.php adresini ziyaret edebilir, kutuphaneodunc@kocaeli.edu.tr adresine e-posta gönderebilir veya ödünç verme bankosuna başvurabilirsiniz.
Kocaeli Üniversitesi mensubu (akademik/İdari personel ve öğrenciler) olarak kütüphane üye oturumunuz üzerinden basılı kitap, görsel-işitsel kaynaklar, ders kitapları/kaynakları ve elektronik kaynaklar (e-kitap, e-dergi, e-tez vb.) için talepte bulunabilirsiniz. Eser istek kılavuzu için tıklayınız.
Kütüphane web sitesinde üye oturumunuzu açarak "listemi göster" butonuna tıkladığınızda, siparişinizin durumunu (sipariş verildi, geldi, mevcut gibi) görebilirsiniz. Ayrıca kütüphane kataloğunu tarayarak de durumunu öğrenebilirsiniz.
Gelen istekler, koleksiyona ve bütçeye uygunluk göz önünde bulundurularak değerlendirilir. Herhangi bir sınırlama yoktur.
Ansiklopediler, sözlükler, biyografiler, haritalar, istatistiksel kaynaklar, kronolojiler, yıllıklar, almanaklar, el kitapları gibi başvuru amaçlı kaynaklar referans (danışma) kaynaklarıdır. Bu kaynaklar kütüphanede kullanılmak üzere sağlanır ve kesinlikle ödünç verilmez.
Referans hizmeti, kütüphane ve kaynakların etkin kullanımını sağlamak amacıyla, kullanıcıların ihtiyaç duyduğu bilgiye hızlı ve doğru bir şekilde ulaşmasını sağlayan bir hizmettir. Bu hizmet, Referans (Danışma) Kütüphanecileri tarafından yüz yüze, telefon, e-posta gibi araçlarla sunulur. Daha fazla bilgi almak için +90(262)3031326 numarasını arayabilir veya kutuphanedanisma@kocaeli.edu.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.
Referans (Danışma) Kütüphanecisi, kullanıcıları basılı ve elektronik kaynakların kullanımı konusunda bilgilendirmek, kütüphanenin hizmet verdiği her tür kullanıcı grubunun bilgi ihtiyacına yönelik kaynakları belirlemek, kullanıcıları ilgili kaynaklara yönlendirmek, gerektiğinde eğitim ve danışma desteği sunmakla görevlidir. Kullanıcının kütüphane kaynaklarını olabildiğince etkin kullanması sağlanmak amacıyla kütüphaneyi, kütüphane kaynaklarını ve araştırma yöntemlerini öğrenmek isteyen kullanıcılara, önceden randevu almak koşuluyla kütüphane tanıtım programları (oryantasyon) düzenlenmektedir. Kütüphane kaynakları ve hizmetlerine yönelik üniversite geneli için eğitim planlaması yapılmakta; gerektiğinde kullanıcı istekleri doğrultusunda ilgili veritabanı firma temsilcilerinden de eğitim talep edilmektedir. Bu hizmetlerden faydalanmak isteyenlerin, Kullanıcı Eğitimi İstek Formu nu doldurması gerekmektedir. Referans hizmeti almak için +90(262)3031326 numaralı telefonları arayabilir, kutuphanedanisma@kocaeli.edu.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.
Evet. Kütüphane sosyal medya hesapları: Facebook: Koukutuphanesi, Twitter: Koukutuphanesi, Instagram: KouKutuphanesi
Evet, görme engelli öğrenciler için ders notları ve kitaplar seslendirilmektedir. Ayrıca kitap okuma makinesi ile kitaplar seslendirilebilmektedir. Daha fazla bilgi almak için erisilebilirkutp@kocaeli.edu.tr adresine başvurabilirsiniz.
Görme Engelliler Birimi'nin çalışma saatlerini güncel olarak http://kutuphane.kocaeli.edu.tr adresinden takip edebilirsiniz.
Görme Engelliler Biriminin sunduğu hizmetler: Görme engelli öğrencilerin bütün kütüphane kaynaklarından yararlanması. Seslendirilmiş ders notları ve kitaplarından yararlanma. Elektronik ortamda sunulan (taranmış) ders notları ve kitaplarından yararlanma. Görme engelliler için hazırlanmış bilgisayarlar ve ses kayıt cihazları. Braille (Kabartma) baskı Türkçe ve İngilizce kitapları. Index 4X4 Pro Braille yazıcı ile Braille (kabartma) çıktı alma. Kitap okuma makinesi ile kitapları ve basılı materyalleri seslendirme ve elektronik ortama aktarma. KOU Kütüphane e-kitap veri tabanlarından haftalık ya da 15 günlük indirilen kitapları kullanabilme. Not: Görme engelliler için ayrılmış bu bölüm (oda) diğer kullanıcılara kapalıdır.
Görme Engelliler Birimi kullanıcıları, Ses Kayıt Cihazlarını (14 gün + 2 kez uzatma) ödünç alabilirler.
Görme Engelliler Birimi'nde kullanılan donanım ve programlar: Jaws For Windows Ekran Okuma Programı: Bilgisayarı Türkçe dilinde konuşturan ve görmeyenlerin bilgisayarı etkili bir şekilde kullanmasını sağlayan program. Magic For Windows Ekran Okuma Ve Büyütme Programı: Az görenler için geliştirilmiş, aynı anda ekranı büyüterek konuşan program. Focus Pro 40: Görmeyenlerin bilgisayar ekranındaki yazıları kabartma alfabesi ile okuyabileceği ve özel kabartma klavyesi ile bilgisayarı yönetip yazabileceği bir klavye. Kitap Okuma Makinası: Masaüstü veya taşınabilir ihtiyaçlara uygun, doğal insan sesi kalitesinde her türden materyali okuyabilen bir cihaz. Braille (Kabartma) Yazıcı: Görme engelli öğrencilerin ders kitapları, ders notları ve diğer materyallerini Braille (Kabartma) baskı alabilme olanağı sağlayan bir yazıcı. Ses Kayıt Cihazları: Öğrencilerin kullanımına uygun ses kayıt cihazları, dersleri kaydetmeleri ve ders materyallerini düzenlemeleri için kullanılır.
Bir veritabanında tarama yaptığınızda sonuçları çeşitli formatlarda alabilirsiniz. Citation, makaleye ait bibliyografik ve özet bilgiyi içerir. Full text, makalenin tamamını html formatında görüntüleyebilirsiniz. Ama bazı grafikler ve sayfa numaraları görüntülenemez. Full image, makale birebir dergide çıktığı şekliyle görüntülenebilir.
E-kitaplardan 60 sayfaya kadar kopyalama ve çıktı alma hakkınız bulunmaktadır.
Abone olunan e-kitap veritabanlarından haftalık ya da 15 günlük indirme hakkınız bulunmaktadır. İndirme işlemi için öncelikle ilgili veritabanı üzerinden üye oturumu açmanız gerekmektedir. Ekran üzerinden yönlendirme ile hesap oluşturarak kullanıcı adı ve şifrenizi belirleyebilirsiniz. Sonrasında yine Adobe Digital Editions programının bilgisayarınızda kurulmuş olması gerekmektedir. Kurulum linki ekran üzerinde görülebilmektedir. Bu şekilde indirilen e-kitaplar masa üstünüzde Adobe Digital Editions programı üzerinden kullanılır hale gelmektedir. Süre sonunda erişiminiz iptal olacaktır. Tekrar aynı kitabı yükleyerek araştırmanıza devam edebilirsiniz.
E-kitaplardan 2 şekilde faydalanabilirsiniz. 1- Çevrimiçi görüntüleyerek kitabı indirmeden ekran üzerinde kitap bölümlerini inceleyebilir, ilgilendiğiniz bölümlerden 60 sayfaya kadar kopyalayabilir/çıktı alabilirsiniz. 2- Download seçeneğini kullanarak masaüstünüze belli sürelerde kitabınızı indirerek yararlanabilirsiniz.
http://kutuphane.kocaeli.edu.tr/kullanici-egitimi.php adresinden form doldurarak eğitim talebinde bulunabilirsiniz.
Piri, Kocaeli Üniversitesi Kütüphanesinin kaynaklarının tamamına tek bir arayüzden erişebilmenizi sağlayan akademik bir arama motorudur. Makaleler, dergiler, kitaplar ve çok daha fazlası Piri ile tek giriş noktasından kullanımınıza sunulmaktadır. Piri sizi en ilgili makalelere ulaştırır, sonuçlarınızı detaylı olarak süzerek en çok işinize yarayacak kayıtlara erişmenizi sağlar. Ayrıca, dergilerin yeni sayıları çıktığında, yaptığınız araştırmalara yeni kayıtlar eklendiğinde haberdar olmak isterseniz Piri i kullanabilirsiniz. Piri arama motoru kütüphane ana sayfasında bulunmaktadır.
Abone olduğumuz veri tabanlarına kütüphanemiz anasayfasında “E-Kaynaklar” başlığı altından ulaşabilirsiniz.
Evet. Ayrıntılı bilgi için tıklayınız.
Piri’den yapılan arama sonuçlarınızı arayüzde oturum açarak kaydetme, alt klasörlerde saklama, paylaşma ve ilgili aramalarda hatırlatma maili oluşturma seçenekleriyle kişiselleştirme şansınız bulunmaktadır. İlgili kullanıcı kılavuzlarını aşağıdaki adreste Ebsco Host altında inceleyebilirsiniz: “https://connet.ebsco.com/s/article/Türkçe-Kaynaklar?language=en US” linkini ekleyebilirsiniz.
Kitap ve süreli yayınların, kendilerine ait uluslararası tek bir numaraları vardır. Kitaplar için ISBN nosu (International Standard Book Number), süreli sayınlar için ISSN (International Standard Serial Number) kullanılmaktadır.
Süreli yayınlar ödünç alınamazlar.
Açık erişim arşivi, üretilen bilimsel bilginin derlendiği bir veri tabanının Internet ortamında isteyen herkesin erişimine serbestçe izin verilen bir arşiv sistemidir. Kurumsal arşivler ise bir kurumun ürettiği bilimsel literatürün, dijital ortamda toplandığı, saklandığı, indekslendiği, korunduğu ve geniş kitlelerin erişimine imkan sağlayacak biçimde dağıtımının sağlandığı veri tabanıdır. Açık erişim arşivlerinde, kurum üyeleri tarafından üretilen makale, bildiri, tez, kitap, teknik rapor, fotoğraf, harita, ön baskı, ders notu, araştırma veri setleri, ses dosyaları, video dosyaları vb. tüm akademik dokümanlar derlenebilir.
Yayıncılıktaki hızlı gelişmeler ve yayın fiyatlarının hızla artması ile yayıncılıktaki tekelleşme bilgi merkezlerinin bilgi kaynaklarına yaptıkları harcamaları da oldukça yükseltmiştir. Bu nedenle bilim kuruluşları ve kimi sivil toplum örgütleri, yayıncılıktaki tekellere karşı bir girişim yaratmak ve kendi bilimsel çalışmalarına ücretsiz erişimi gerçekleştirmek amacıyla açık arşiv oluşumlarını hayata geçirmekte ve/veya desteklemektedir. Açık erişim arşivleri, bilginin daha hızlı ve daha çok kişiye kolayca ulaştırılması, yeni çalışmalar için kaynaklara kolay erişim ayrıcalığının sağlanması, daha önce aynı konuda neler yapıldığının kolayca belirlenmesi ve yayınlara daha çok atıf yapılmasını sağlamasının yanında, araştırmacıların ve kurumlarının saygınlıklarının artmasını da sağlar.
Kocaeli Üniversitesi’nin Kurumsal Akademik Açık Erişim Arşiv Sistemi'ne verilen addır.
Bilgi teknolojilerinin imkanlarından yararlanarak, isteyen herkesin Kocaeli Üniversitesi akademisyenleri tarafından üretilen bilgilere Internet ortamında serbest erişiminin sağlanması, aynı zamanda üretilen bilginin saklanması, depolanması ve gelecek nesillere aktarılması ile Üniversitemizin ulusal ve uluslararası yayın performansını ortaya koyarak daha fazla tanınmasını ve dolayısıyla saygınlığının artırılmasını sağlamak da amaçlanmaktadır.
Kocaeli Üniversitesi’nin entelektüel mirasını toplama, saklama ve geniş kitlelerce kullanıma sunma fonksiyonlarını yerine getirir. Sistemin kurumsal, bireysel ve toplumsal açılardan birçok yararı bulunmaktadır. Bu yararların başlıcaları şunlardır: (maddeler yok)
DSpace@Kocaeli’de bireysel arşivlemeye dayalı içerik ilkeleri benimsenmiştir. Buna göre, üniversite mensuplarının bilimsel dergilerde ya da kongre, konferans gibi farklı ortamlarda yayınladıkları çalışmalarının birer kopyalarının sisteme konulması ve sınırlı veya sınırsız erişime sunulması amaçlanmaktadır. DSpace@Kocaeli’de arşivlenmesi öngörülen içerik şunlardır: Bilimsel dergilerde yayınlanmış makaleler, yayınlanma aşamasında olan makaleler, hakemli konferans bildirileri, teknik/istatistiksel raporlar, proje metinleri, araştırma verileri, deney bulguları, tezler… Öncelik, belirli bir kalite denetiminden geçmiş hakemli dergilere ve konferans kitaplarında yayınlanmamış ve yayınlanmak için kabul almış yayınlara verilir. Birçok bilim dalında makalelerin dergilerde yayınlanması uzun zaman alabildiği için, bu tür yayınların, kabul edildikten hemen sonra açık erişim sistemine konulmaları, diğer araştırmacılar tarafından okunarak atıf almaları açısından büyük önem taşımaktadır.
Üst veri, sayısal bilgilerin ve bilgi kaynaklarının derlenmesi, kimliklendirilmesi, kullanımı ve yönetimi ile ilgili yapılandırılmış bilgidir. Açık Arşivler Girişimi (OAI / Open Archives Initiative) ile uyumlu veri sağlayıcıları kendi üst verilerini en azından Dublin Core biçiminde sağlamak durumundadır. Dublin Core biçimi ise en çok kullanılan üst veri standartlarından biridir. Bir doküman tanımlama standardı olarak oluşturulmuştur ve elektronik kaynakların bulunmasını sağlamak için 15 üst veri öğesinden oluşan bir kümedir. Böylece herhangi bir OAI uyumlu veri sağlayıcı ve servis sağlayıcı arasında üst veri iletişimi ve etkili veri değişimi sağlanabilir.
DSpace@Kocaeli sisteminde iki temel aşama vardır. Bunlardan ilki üyelerin yayınlarını sisteme dahil ettikleri ‘Veri Girişi’ aşaması, ikincisi ise bu gönderilerin yayınlanmadan önce bir editörün kontrolünden geçtiği ‘Onay Aşaması’dır. Veri Girişi: Arşivlenecek bilgi kaynağının yazarı tarafından üst verisinin oluşturularak dosya/dosyalarının yüklenmesidir. Bu aşamada, yayının künye bilgilerinin DSpace@Kocaeli’de veri giriş formlarına girilmesi; çalışmanın elektronik kopyasının bu kayda eklenmesi; ve yazarın söz konusu yayını elektronik ortamda herkesin erişimine sunma hakkı olan yayım izninin onaylanması işlemleri gerçekleştirilir. Onay (Verilerin Yayınlanması): Yazarın, veri girişi ile eserini sisteme dahil etmesinden sonra yayının herkesin erişimine açılmak üzere kontrol edildiği süreçtir. Bu süreçte, her koleksiyon için belirlenen yetkili DSpace@Kocaeli editörleri, önce kaynağın üst verisinin kontrolünü gerçekleştirir (gerekli görülürse ek üst veri girişleri eklenebilir), sonra da dosya geçerliliğini ve içerik bilgilerinin yeterliliği/doğruluğunu kontrol eder. Gerekli görüldüğü takdirde yayım izninin kontrolü ve erişim sınırlamalarının düzenlenmesi konusunda da editörlerden yardım alınabilir.
Bir açık erişim arşivi oluşturmak, onun varlığını sürdürmesi ve işlevini yerine getirmesi için yeterli değildir. DSpace@Kocaeli’nin varlığını koruyabilmesi, amacına ulaşabilmesi içerik sağlayıcıların desteğine bağlıdır. İçinde çok az sayıda doküman bulunan bir arşivin yararından söz edilemeyeceği göz önüne alınırsa DSpace@Kocaeli’ye sürekli içerik sağlayabilmek için birim ve bölümlerin akademik çıktılarını sisteme düzenli olarak kaydetmeleri son derece önemlidir.
Sisteme giriş/üyelik için ‘Üyelik Kılavuzu’ndan faydalanabilirsiniz.
Sistemde gezinmek ve mevcut dokümanlardan faydalanmak için herhangi bir üyelik/giriş işlemine gerek yoktur. Sistem üyeliği sadece gönderi yapacak kullanıcılar için gereklidir.
DSpace@Kocaeli’ye gönderi yapabilmek (kayıt girebilmek) için sisteme giriş yapmanız ve kayıt girmek istediğiniz koleksiyonda yetkili olmanız yeterlidir. Sisteme ilk girişiniz gerçekleştikten birkaç gün sonra Sistem Sorumlusu tarafından, ilgili olduğunuz koleksiyona veri girişi yapabilmeniz için gerekli yetkilendirmeniz yapılacaktır. Yetkili olduğunuz koleksiyon dışında bir koleksiyona gönderi yapabilmek için ise ‘acikerisim@kocaeli.edu.tr’ adresi aracılığıyla, sistem sorumlusuna bir e-posta atınız ve gönderi yapmak istediğiniz koleksiyonun adı ile ‘kayıt giriş yetkisi’ istediğinizi belirtiniz. Sistem Sorumlusu sizi yetkilendirdikten sonra gönderi yapabilirsiniz.
DSpace@Kocaeli’ye, Kocaeli Üniversitesi çatısı altında üretilen makale, bildiri, tez, kitap, teknik rapor, fotoğraf, harita, ön baskı, ders notu, araştırma veri setleri, ses dosyaları, video dosyaları vb. tüm akademik içerik kaydedilebilir. Ancak doktora tezleri YÖK’ün sisteminde zorunlu olarak kaydedildiği için, aynı dokümanın DSpace@Kocaeli’ye tekrar kayıt edilmesine gerek bulunmamaktadır.
Sisteme gönderi yapabilmek için ‘Veri (Kayıt) Giriş Kılavuzu’ndan faydalanabilirsiniz.
Bir çalışmanın DSpace@Kocaeli’de yer alabilmesi için; araştırmacının çalışmasını elektronik ortama taşıma hakkına sahip olması ve kullandırma biçimlerinin de söz konusu çalışmanın telif hakları kuralına uygun olması gerekir. Yazarın henüz yayınlanmamış eserlerinin ‘ön baskı’ çalışmasını arşivlemek için izin isteme gereksinimi yoktur; çünkü telif hakkı sahibi kendisidir. Depolanacak çalışma, yayınlanacak son baskı olmadığı sürece, telif hakkı ihlali söz konusu değildir. Yazar, daha önce yayınlanmış çalışmasının bir kopyasını arşivlemek isterse, telif hakkı sahibinin izni gerekir (Şu an yayıncıların %70'e yakını kendi kendine arşivlemeye izin vermektedir.). Telif hakkı sahibinin yayıncı olduğu durumlarda, arşivleme işleminden önce yayıncının izin politikası ‘http://www.sherpa.ac.uk/romeo/’ adresinden kontrol edilebilir. Eğer bu adreste listelenmiyorsa, yayıncınız ile doğrudan iletişim kurup gerekli izni sağlamanız önerilmektedir. Arşivleme esnasında, telif hakkı sahibi olduğunuz eserleriniz için ‘Creative Commons Lisanları’ aracılığıyla kendi lisans sınırlamalarınızı belirlemeniz mümkündür. Creative Commons lisansları hakkında ayrıntılı bilgi için, ‘https://creativecommons.org/licenses/?lang=tr’ adresini ziyaret edebilirsiniz.
Arşivlenecek eserlerin, yayıncı (telif hakkı sahibi) tarafından belli bir süre yayım izni sağlanmadığı ‘ambargo süresi’ boyunca arşiv üzerinden erişilebilirliğini kısıtlamak mümkündür (Dolayısıyla bir eserin ambargolu olması DSpace@Kocaeli sistemine dahil edilmesini engellemez.). Ambargo süresi, yayıncı ile yazar arasında imzalanan protokolde belirtilen (6 ay, 12 ay veya 24 ay gibi) süre kadardır. Bu süre içerisinde eser, üst verisi ile birlikte sisteme dahil edilir; ancak ana dosyanın açılabilmesi için veri girişi esnasında belirtilen ambargo süresinin (erişim izin tarihinin) dolması gerekir. Yasal ambargo sürelerine ilişkin en doğru bilgiyi yayıncınızdan edinebilirsiniz.
Sistemle ilgili tüm görüş, öneri ve sorularınızı acikerisim@kocaeli.edu.tr e-posta adresi aracılığıyla iletebilirsiniz.
Kablosuz ağa bağlandıktan sonra tarayıcınızda adres çubuğuna kendiniz www.google.com.tr yazın ve enter’a basın. Yine şifre ekranı gelmiyorsa bilgisayarınızın IP ve DNS adreslerini kontrol ediniz. Bilgisayarınızdaki IP ve DNS yapılandırmalarının otomatik konumda olması gerekmektedir.
Kütüphanede kablosuz erişim bağlantısı mevcuttur ve bu hizmetten dizüstü bilgisayarınızda kablosuz adaptörü olan herkes yararlanabilir. Kablosuz erişim ayarları hakkında daha fazla bilgi için ilgili bağlantıyı ziyaret edebilirsiniz.
Kütüphanede her yıl kısmi zamanlı öğrenciler çalıştırılmaktadır. Başvurular ve ayrıntılı bilgi, her eğitim-öğretim yılı başında Kocaeli Üniversitesi sayfasındaki Duyurular bölümünde ilan edilir.
Kütüphanede staj yapmak isteyenler için ayrıntılı bilgiye sahip olmak için lütfen ilgili bağlantıyı ziyaret edebilirsiniz. Staj Olanakları.