Amaç
Referans Hizmeti ile kullanıcıları Kocaeli Üniversitesi Kütüphanesi kaynaklarının etkin kullanımı konusunda bilgilendirmek ve bilgi arama davranışlarını geliştirmeye yönelik eğitim ve danışma desteği sunmak amaçlanmaktadır.
Danışma ve Kullanıcı Eğitimleri
1. Referans hizmetleri tüm kullanıcı gruplarına sunulur.
2. Kullanıcıların bilgi gereksinimlerinin karşılanması ve araştırmalarında yol göstermek amacıyla kaynakların nasıl taranacağı konusunda yardımcı olunur.
3. Yüz yüze görüşmeler mesai gün ve saatleri içerisinde gerçekleştirilir.
4. Kullanıcılar, yüz yüze görüşmelerin yanı sıra telefon veya e-posta aracılığıyla da danışma hizmeti talep edebilir.
5. Kütüphane sosyal medya hesapları üzerinden de kullanıcılar ile iletişime geçilir.
6. Referans birimi uygun gördüğü tarihlerde kütüphane koleksiyonu ve hizmetlerinden yararlanma konusunda çeşitli içerik ve düzeylerde kullanıcı eğitimleri düzenler.
7. Eğitimin türü, yer ve zamanı; web sayfası, sosyal medya hesapları vb. mecralar üzerinden ilan edilir.
8. Kullanıcılar gerekli bilgiler ile (İsim, Unvan/sınıf, Bölüm/öğrenci no, E-Posta, Telefon) kutuphanedanisma@kocaeli.edu.tr adresine kurumsal e-postaları aracılığıyla başvurarak eğitim talebinde bulunabilir. (Kurumsal e-posta adresi bulunmayan kullanıcılar, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından sağlanan BİLSİS E-Posta Bilgi Sistemleri üzerinden hesaplarını oluşturabilir.)
9. Kullanıcı eğitimleri yüz yüze yapılabildiği gibi çevrimiçi olarak da verilmektedir. Çevrimiçi eğitimlerde, katılım için gerekli bağlantı adresleri, başvuran kullanıcılara e-posta aracılığıyla önceden bildirilir.
Detaylı Bilgi İçin : kutuphanedanisma@kocaeli.edu.tr